Smolk i glädjebägaren

Jag önskar att jag kunde skriva något elakt roligt om:

- Folk som stannar till och ser sig omkring direkt när de kliver av rulltrappan, lyckligt omedvetna om seriekrocken bakom dem

- Folk som, när man plockar frukt i affären, står bakom och skruvar otåligt på sig fastän man anstränger sig för att ge plats så att de också kan plocka

- Folk som står i tunnelbanan och knuffar medpassagerare med ryggsäcken som de inte fattar att de har på sig

- Fotgängare som har missat att lagen om att bilister ska släppa fram dem gäller på övergångsställen, så de springer omkring och ser förnärmade ut var som helst på gatorna

- Bilister som helt och hållet har missat den där lagen

- Femtioelva andra vanliga avarter i trafiken

- Folk som aldrig läser bruksanvisningar ("Är det så man ska göra? HUR skulle JAG kunna veta det?")

- Folk som tror att deras åsikter får mer tyngd om de säger eller skriver "ej" i stället för "inte"

- Folk som tycker att etiketten "PK" är ett fett tungt argument mot allmänt utbredda, gärna litet progressiva åsikter

- Regeringen

- Oppositionen

- Urban Jungle & latte-folket


...men så har man ju gått och blivit så vuxen och förståndig att man inser att saker har mer än en sida, att det skulle vara jävligt tråkigt om alla såg precis likadant som jag på saker och ting, att alla har sina avigsidor och blinda fläckar (drullen med ryggsäcken kan ju vara en underbar person på en massa andra sätt), att det är bättre att leva och låta leva och inte hänga upp sig på småsaker och tror jag själv att jag är så perfekt förresten? Och så blir jag sittande här i min visdom och godhet och får inte ett dugg ur mig.

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Äh, jag tycker man får reta sig lite. Ryggsäckarna är tungt. Men när jag själv bar ryggsäck tyckte jag tanterna som tog tag i dem var värre. Det behövde inte alls vara trångt, de gjorde det ändå. Särskilt om den var stor och man hade semesterpackning i.

2007-09-13 @ 22:36:30
URL: http://annaamattsson.blogg.se
Postat av: TheHolyGoat

Jo då, visst retar jag mig. Fast på ett försiktigt och icke blodtryckshöjande sätt med bibehållen respekt för allas olikheter. Liksom. ;)

2007-09-14 @ 00:18:39
Postat av: Anonym

Jag tar åt mig om bruksanvisningar. Men jag är ju en underbar person ändå:)).

2007-09-14 @ 08:15:12
Postat av: TheHolyGoat

Det är du säkert. Jag fick ju en smilie av dig fastän du tog åt dig!

2007-09-14 @ 11:08:20
Postat av: Manon

De där! Det var jag som skrev! Fast det ramlade visst bort...En smilie får du i alla fall!

2007-09-14 @ 13:44:27
URL: http://manon.blogg.se
Postat av: TheHolyGoat

Jaså du. Ja, jag kunde ju ha med folk som aldrig torkar av spisen efter sig också. Men jag vet, det hjälper inte... :*
:*
:*

2007-09-14 @ 14:59:17
Postat av: Visionary soul

*skrattar*... Jag tänkte egentligen bara säga - mäh, var inte så politiskt korrekt! ;-) Inte behöver du väl rättfärdiga dig på din egen blogg heller...
Men sedan började jag fnissa åt ert... gnabbande... ;-) Så då kom jag av mig lite! :-)
Fast ändå vill jag säga att... man FÅR faktiskt reta sig på sånt som egentligen inte är ett dugg viktigt, utan att be om ursäkt eller förklara sig. Jag menar, visst är det väl ändå lättare att tycka om människor som inte är perfekta - det är ju ingen, egentligen, fast det är ändå tråkigare med människor som vill VARA det... så sluta försöka med det genast, tycker jag! :-)
Och ha en fin helg, hela familjen! :-)

2007-09-14 @ 15:47:52
URL: http://visionarysoul.blogspot.com
Postat av: TheHolyGoat

V-soul, en del brukar anmärka på...eller mamma gjorde det i alla fall...att vi gnabbas så mycket men det är i all vänskaplighet, ett sätt att flirta med varandra som Manon och jag har, kanske.
Allvarligt: Jag menar inte att rättfärdiga mig här...snarare att ironisera över hur jag censurerar mig själv redan i tankarna. Men samtidigt är det rätt skönt att jag inte retar mig så mycket på saker och ting längre, tar saker som jag skulle ha retat upp mig på när jag var yngre med en klackspark. Oftast åtminstone.

2007-09-14 @ 20:33:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0