Mörker och ljusglimtar

Efter det förra inlägget kan jag behöva sänka blodtrycket litet genom att tänka på mina härliga ungar. Man måste ju börja tänka på sånt vid min ålder. Blodtrycket alltså. Tänka på telningarna går av sig självt.


Det var ljusfest på dagis igår eftermiddag. Det hade börjat vid fyra och när jag kom dit halv fem var det redan mörkt, så det såg väldigt effektfullt och mysigt ut med dagisgården full av marschaller, lyktor och andra ljuspunkter. Storebror var inne och väntade på mig men de små satt redan ute och åt grillad korv med sin avdelning. Det var bara att samla upp allihop och sedan vankade vi omkring tillsammans i nästan en timme, beundrade ljusen, njöt av det spännande i att krypa in i tält och ströva omkring i dagis lilla skogsparti under kolande mörker - och åt mellan varven. De åt tre, tre resp. två korvar samt en del kakor och drack saft. Ingen mening att anstränga sig med middagen efter det, det blev enklast möjliga. Stora är krasslig och har därför inte så mycket aptit för tillfället. Ljusfest var i alla fall ett väldigt mysigt initiativ som jag tycker att personalen ska ha heder för.


Sedan blev det Bolibompa. Spänd väntan som vanligt på torsdagarna och - den här gången var han med, Storebror! UR var nämligen på vårt dagis i våras och spelade in "Självporträttet" som nu går som inslag i "Cirkustältet" på torsdagar. Vi visste bara inte riktigt om och när det skulle bli hans tur men nu var det alltså dags. Åh, jag höll på att spricka när jag hörde hans fina lilla röst, för att inte tala om när han själv kom i bild på slutet! Först allvarligt blickande mot kameran med sina stora bruna ögon, sedan sprack han upp i det där skälmska leendet som är så typiskt för honom. Han var så bedårande, ja, det får jag förstås tycka som är hans pappa.


Det lustiga är att han är den fjärde i familjen som har varit i teve - helt oberoende av varandra och utan att vi har gjort något för att det ska bli så. Vi har bara hamnat där på olika sätt.

Kommentarer
Postat av: Noemi

Synd att jag missade det:)!

2007-11-10 @ 19:14:28
URL: http://noemis.blogg.se
Postat av: Annci

Men åh det såg ju jag. Var ensamm hemma med barnen den kvällen, satt i soffan alla fyra och tittade på Bolibompa. Fin kille.

2007-11-10 @ 19:47:28
URL: http://dykis.blogg.se
Postat av: TheHolyGoat

Noemi, vi får se fram emot att få det på DVD.

Annci - välkommen, tror inte att du har kommenterat här förut? Roligt att höra av någon annan som såg grabben!

2007-11-12 @ 12:06:06
URL: http://kortast.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0