Feelin' groovy

Regn, blåst och kyla. Själv känner jag mig desto bättre till mods.
Jag var äntligen och klippte mig i förra veckan. P g a hur jag lever nu blir det alltid av ungefär en månad senare än det borde men nu blev det alltså av. Sedan, på lördagen, var jag ut och handlade kläder och lagade den här gamla coola jackan, för jag skulle gå ut med min älskade - ett av våra sällsynta tillfällen med barnvakt kvällstid.
Nu sitter jag på jobbet både välfriserad och fräscht klädd på ett sätt som jag trivs med - samma kombination som när vi var ute i lördags kväll. Och jag minns hur hon såg på mig när vi satt på puben. Så...det här skulle jag nog inte erkänna någon annan stans än på min rätt anonyma blogg, men jag går faktiskt omkring på jobbet och känner mig sexig. Och det är faktiskt väldigt härligt att kunna känna sig så fastän man är fyrtiotre och fyrbarnsfar.

Kommentarer
Postat av: TheHolyGoat

Måste tillägga: Vet ju inte om någon annan tycker så...huvudsaken är att jag känner så själv! ;-)

2007-05-14 @ 17:27:55
Postat av: henrik

Låter mycket bra! Och jag utgår från att andra tycker så just därför att du känner så själv!

2007-05-14 @ 19:01:08
URL: http://blogg.expressiv.se
Postat av: carulmare

Det känns väl bra! Sköna kläder, kläder som känns rätt, kläder som får en att känna sig som sig själv - det betyder en hel del. Och som Henrik tror jag att andra också märker det.:)

2007-05-14 @ 23:06:07
URL: http://carulmare.blogspot.com
Postat av: TheHolyGoat

Jo, det är förstås så att känner man sig bra så syns det. Fast det gäller kanske att lägga sig på rätt nivå, lagom självmedveten liksom. Inte fastna framför varje spegel..! :)

2007-05-14 @ 23:55:21
Postat av: bless

Det är ju härligt att du känner dig sexig =). När du skriver att du är sexig fast du är trebarns far och fyrtiotre, tänker jag, att det skulle innebära att jag ligger snubblande nära att aldrig någonsin vara sexig igen p g a ålder och barnalstrande. Det vill jag nog inte gå med på.

2007-05-15 @ 13:54:53
URL: http://blessathome.blogspot.com
Postat av: Visionary soul

Åh vad härligt det låter! :-) Helt kanon! :-)

2007-05-15 @ 20:48:23
URL: http://visionarysoul.blogspot.com
Postat av: TheHolyGoat

Bless, jag menade inte precis att sexigheten måste vara en absolut invers funktion av ålder och antal barn utan mer att i min situation just nu (många småbarn etc) finns det inte så mycket utrymme för att känna sig attraktiv.

2007-05-16 @ 17:01:05
Postat av: bless

Tror att du har en sådan där tankefigur nu om utrymme. Klart att man inte hinner allt, men du kanske får pytsa ut lite snygging känsla här och var i livet. som jag minns småbarns åren var toalettbesök om kvällen, när de sov enda gången jag tänkte hela tankar. Du kan ju tänka att du är härlig då.

2007-05-17 @ 01:52:40
URL: http://blessathome.blogspot.com
Postat av: TheHolyGoat

Nog hinner jag pytsa ut ett och annat men det är inte ofta jag lyckas klippa mig OCH köpa kläder inom samma månad. Och DET är ingen tankefigur! ;)

2007-05-18 @ 01:29:56
Postat av: bless

Tankefiguren ligger i att tro att det skulle behövas något till för att du ska känna dig snygg. Det räcker med att du känner dig snygg för att känna dig snygg. Jag menar attdu inte behöver klippa dig för det. Att du kan låta dig vara snygg ändå.

2007-06-22 @ 00:47:04
URL: http://blessathome.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0