Fy på mig och alla andra parasiter

Nu är det vetenskapligt bevisat: Jag är en fuskare, en satans VAB-fifflare.
Det är nämligen så att vi har ett antal barn i familjen och de blir givetvis sjuka då och då. Jag har då lagt märke till att ju mer jag drar på mig frånvaro för VAB, desto mer sällan sjukskriver jag mig själv.
Nu har jag till min fasa läst att detta mönster - ju mer VAB, desto färre sjukdagar - är ett säkert tecken på missbruk av föräldraförsäkringen. Att man av ekonomiska skäl tar ut VAB i stället för att sjukskriva sig. Detta samband har på senare tid lyfts fram i flera medier som ett tecken på utbrett bidragsfusk och ingen har ifrågasatt resonemanget, så då måste det väl vara sant?
Tänk, så snopen jag blev. Jag har ju gått och trott att det hängde ihop på så vis, att om det blir mycket VAB-frånvaro under en tid, så tycker jag helt enkelt inte att jag har tid att stanna hemma när jag själv blir krasslig utan går till jobbet ändå. Men om Hanne Kjöller m fl har rätt, så har jag alltså i själva verket hasat runt hemma i inbillad friskhet och tagit hand om inbillade barn. Och det är väl klart att Hanne har rätt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0