Vad är detta?

Det är en höstkväll. Det stora huset är vitt. Allt annat är mörkt, muren bakom mig, silhuetterna av buskar eller träd, men glänser litet av ljus som reflekteras i regndroppar. Jag tror inte att det regnar längre. Jag ser mot huset och hör musiken, det är en fest som pågår där inne. Själv står jag här ute med min kavalleristuniform dold i mörkret och en stor sorg inom mig. Platsen är Wien, det är någon gång under andra halvan av artonhundratalet och jag tror att jag dör den här kvällen.

Kommentarer
Postat av: carulmare

En dröm? Vackert nedtecknad...

2007-07-14 @ 00:37:11
URL: http://carulmare.blogspot.com/
Postat av: TheHolyGoat

Ja, det verkar som en dröm - det är bara det att jag inte vet när jag har drömt den. Den bara finns där och har gjort det länge.

2007-08-06 @ 10:19:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0