Observationer

Några lösa iakttagelser och funderingar. Mina ursäkter om en del av dem är en smula plumpa men även sånt har sin plats i min hjärna. Det är en del av paketet, liksom:

- T-banans gröna linje är nu rusningspackad mellan 15.30 och 19. Extremt fiffigt att återinföra trängselskatten utan att biffa upp kollektivtrafiken (som gjordes under försöket)! Nej, jag är inte emot skatten men jobba litet på det kollektiva utbudet också, tack.

- Ovanstående ger rikliga tillfällen till att studera hur folk beter sig i trängda lägen, t ex vilka som blir buffliga och otrevliga när de ska ta sig ut. Visar sig att det inte är ungdomar, pensionärer eller personer av synbar utländsk härkomst. De som får för sig att trängseln är alla andras fel är Svensson av valfritt kön i arbetande ålder.

- N.N, sannolikt någon som var på väg hem en sen natt och övermannades av naturen, har hukat under vår entreveranda och gjort "nummer två" intill väggen. Kan någon begripa vissa människor? Det kan inte ens ha varit fråga om särskilt hög berusning, för då skulle vederbörande inte ha lyckats krångla sig in dit.

- Det finns tydligen kampanjer för eller mot det mesta. På Kärrtorps T-banestation hänger just nu en rad reklamaffischer för Lactacyd-tvål. På en av dem har någon satt dit ett litet klistermärke med texten "Fitta ska lukta fitta". Vadan? Något slags ursprungsfeministisk falang som jag har missat? En liten gerilla av ferromonsvultna män?

- När folk skriver sånt som "jag är gift med tre barn", handlar det då verkligen om polygami och barnäktenskap?

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Instämmer å det bestämdaste med ettan och tvåan. Skulle säkerligen även gällt trean om jag sett den, fyran känns som jag inte riktigt orkar ta till mig och femman...hm svenska språket är svårt. Jag har ännu svårare för när unga talanger ska ställa upp i t ex Idol och säger "jag ska sjunga Bloody Sunday med U2". Intressant, var är dom???

2007-08-29 @ 01:03:39
URL: http://annaamattsson.blogg.se
Postat av: TheHolyGoat

Ja, den kollektiva trängseln blir nästan värre för var dag nu. På den ljusa sidan tycker jag mig dock se att den första irritationen börjar lägga sig en aning nu och hänsynen öka, men jag kan ju ha haft tur bara.
Trean, jag tyckte mest att det var en lustig grej på flera sätt...för att jag tyckte att just Lactacyd var ett litet konstigt påhoppsobjekt, då jag uppfattar det som en mestadels vårdande och blygsamt parfymerad produkt...för att det fanns en sådan motsägelse mellan klisterlappens ordval och dess ytterst lilla format, som om man ville provocera ordentligt fast bara lite grann...och för att jag fortfarande tvekar vilket slags avsändare med vad slags värderingar lappen kan ha.
Intressant med de unga talangerna. Om de verkligen släpade med sig U2 till uttagningarna skulle jag nog också titta på Idol.

2007-08-29 @ 09:46:58
Postat av: Inga M

Skrattar lite när jag läser om Lactacydtvålen och kommentaren. En väninna till mig var för länge sedan hos gynekologen och fick just detta; en avhyvling för att det luktade parfym på ett ställe där det enligt honom inte borde lukta parfym. Hon var lite slokörad eftersom hon försökt göra jobbet lite trevligare för honom, men otack är världens lön. Sen finns det ju en grymt rolig historia om detta med hon som rusade till gynekologen och hade så bråttom......
Men den har Ni väl läst på bloggen?

2007-08-29 @ 21:46:08
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0