Nallekris avvärjd

Puh. Upptäckte vid läggdags igår att jag hade glömt kassen med lillasysters älskade nalle och lillebrors "kompis" på dagis. Antagligen på toan, dit alla plötsligt måste gå just när vi skulle hem, men man vet aldrig. Jag var väldigt orolig när vi närmade oss dagis i morse men kassen var precis där jag trodde.
Det kan kanske låta som en småttig nyhet, det här, men då har ni inte sett lillasysters min när hon upptäcker att Nalle är borta. Det är det närmaste krigsrubriker vi kan komma inom vår famlij.

Det har varit extremt litet tid för bloggen nu. Mycket på jobbet och mycket som själ tid från jobbet. Utanför det tar familjen förstås sitt, som vanligt, när barnen sover fixar jag med köksbygget för att det ska bli färdigt någon gång (börjar få segervittring nu) och ibland händer det att jag sover själv också.

Ovannämnda lillasyster, som är stor enligt henne själv, meddelar i alla fall att när hon blir riktigt stor ska hon bli mamma på riktigt åt Nalle och sin mjukishund. Då ska hon ha vitt hår som hon ska klippa kort själv (som om det inte räckte att hon klipper sönder sina kläder).
Tvillingbror ler stort  och önskar sig alla leksaker i hela världen i julklapp medan han springer runt och kallar alla för bajskorv. Storebror är som vanligt mer måttfull och tappar nästan bara tålamodet när småsyskonen inte förstår de finare nyanserna i de allt mer komplicerade lego- och briojärnvägslekar som han dirigerar. Storasyster rusar hit och dit på väg till eller ifrån GrannT och lillkattan, ja, hon är liksom med på ett hörn överallt. Det går med andra ord sin gilla gång eller som amerikanska militären brukade säga: SNAFU (Situation Normal, All Fucked Up).

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Åh jisses, jag minns en glömd kanin på NK:s toa. Ingen älsklingskanin men en ny tröstkanin för det läskiga sjukhusbesöket vi just varit på. Evig väntan utanför en låst dörr. Snipiga tanter som bara finns på NK. "Det är inte er tur!" Nej, men Kanintur. Den fanns kvar.

Önskar all framgång med köket!

2007-10-26 @ 01:48:57
URL: http://annaamattsson.blogg.se
Postat av: carulmare

Härliga ungar... och kul berättat!

Jag minns att vi vände tillbaka för att leta i frysboxen i en affär efter en liten bil. De var så pyttesmå, dedär bilarna...

2007-10-26 @ 11:00:00
URL: http://carulmare.blogspot.com/
Postat av: TheHolyGoat

Låter rysliga, båda era fall. M:s nalle var ju i all fall inte på en offentlig plats - på dagis är den säkert allmänt känd, så jag var inte så orolig för att den inte skulle komma fram.

Den värsta nallekris vi har haft inträffade en morgon när jag tog barnen till deras förra dagis. Vi hade missat bussen och fick gå (2 km med slaskiga snödrivor och tre i tvillingvagnen) och när jag kom fram upptäckte jag att Nalle inte var med. Jag lämnade barnen och gick hela vägen hem, noggrant spanande. Ingen nalle. Han var inte hemma heller. Jag gick hela vägen till dagis igen och där, hundra meter från dagis, fann jag honom sittande på den lägsta grenen i en liten oxel. Jag vet inte om någon hade funnit honom i snöslasket och satt honom där för att han skulle synas bättre eller om han själv hade klättrat upp dit för att spana efter oss. En enorm lättnad var det i alla fall att se hans lilla gulbruna ansikte och milda leende.

2007-10-29 @ 16:40:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0