När masken faller

Ett par gånger i mitt liv har jag skämt ut mig riktigt, riktigt ordentligt. De hör till det mest spännande som hänt mig, en tredubbel överraskning: Först att jag kunde stå upp och se folk i ögonen trots det som hänt. Sedan hur villigt de omkring mig accepterade och gick vidare. Men ett litet fåtal kunde inte det och den tredje överraskningen var, att det var inte de man förväntade sig. När en annars blyg och korrekt kvinna plötsligt blev varmt och roat medkännande, blev en fladdrigt bohemisk ung man lika plötsligt moralistisk och avståndstagande.
Så litet vi vet. Människors stil och attityd säger ingenting om vilka de är när saker ställs på sin spets 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0