Puttin' on the Ritz

Det blev i alla fall frack på den där festen (se En fråga om stil ang. min tidigare klädselvånda) - med svart fluga och svart väst, det var ju inte högtidsdräkt. ;)
Jag var förstås den ende som kom i frack och jag tror att jag fick fler och mer oförbehållsamma komplimanger än jag har fått sammanlagt under hela mitt tidigare liv. Så pass mycket att jag blev litet handfallen, ibland svarslös. Inte van vid ett sådant mått av uppmärksamhet.


Jag vet inte riktigt vad det är med mig och frack, men min älskade hustru säger att jag bär upp den väldigt bra och det verkar ligga något i det. I grund och botten undrar jag om det inte är så enkelt som att jag trivs i den, till skillnad från de rätt många män som får något stelt och pinsamt självmedvetet över sig när fracken åker på.


Ja, min relation till fracken är väl inget av de stora världsmysterierna, men det är trevligt att kunna kosta på sig att vara litet självbelåten på måndag morgon efter en annars rätt arbetsam helg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0